Dlaczego odczuwasz ból?

Jeśli doświadczyłeś ostatnio urazu lub cierpisz z powodu długotrwałego bólu – wiedz, że możesz sobie pomóc !

Wszyscy są zgodni – ból w 100% przypadków produkowany jest przez mózg.
Mam na myśli każdy rodzaj bólu, nie ważne jak odczuwany – zarówno tępy i rozlany, ostry i zlokalizowany, mocno nasilony czy łagodny oraz niezależnie od tego jak długo go odczuwasz – minuty, godziny, dni, tygodnie, miesiące, lata. Nie ma także znaczenia gdzie ból jest zlokalizowany – głowa, żołądek, jelita, szyja, plecy, kończyna górna lub dolna.

Być może miałeś wypadek i złamałeś kość, uszkodziłeś dysk międzykręgowy, skręciłeś kostkę lub dostałeś diagnozę ‘ból chroniczny’ lata temu.
Wszyscy przez to przechodziliśmy – doznaliśmy jakiegoś urazu, zostawiliśmy to, myśleliśmy, że będzie lepiej
Być może jest lepiej ale po kilku miesiącach stary uraz nawiedza Cię ponownie i nie daje spokoju …

Wpadasz w krąg naprzemiennego bólu i okresów względnego luzu, gdzie co kilka tygodni lub miesięcy objawy wciąż pojawiają się.
Być może zaprzestałeś swojego ulubionego sport, ograniczyłeś aktywność fizyczną w obawie o to, że możesz coś uszkodzić …

Ważna rzecz do zapamiętania: w większości przypadków jakikolwiek rodzaj wypoczynku niestety nie pomoże. 

Dlaczego ?

Bo nie ma tam już niczego co potrzebuje zregenerować, wyleczyć, zagoić się.

Większość tkanek wyzdrowiała najlepiej jak potrafią w 3-6 miesięcy. Po tym czasie nie ma już potrzeby by zdrowiały dalej.

Odczuwasz ból ponieważ Twoje ciało wytworzyło kompensacje.

Twoje ciało robi co może aby Ci pomóc ale Ty niestety utknąłeś w pewnym wzorcu.

Jeśli ból jest nadal obecny po 3-6 miesiącach – uszkodzenie tkanek nie jest główną kwestią.
Strukturalnie wyzdrowiałeś ale Twój mózg nadal może ‘myśleć’, że jesteś kontuzjowany.
Mózg może wciąż postrzegać miejsce urazu jako zagrożenie i starać się je chronić zachowując się tak jak gdyby dane miejsce było wciąż uszkodzone.

Ciało próbuje Ci pomóc ale wszystko ma swoje granice – pojawia się więc ból.
Odpoczynek nie zmieni tych wzorców kompensacji, które zostały włączone.
Twój układ nerwowy włącza te ochronne wzorce i będzie to robił do momentu aż nie ‘pokażemy’ mu nowej drogi.

Tutaj zaczyna się moja praca – poszukuję tych kompensacyjnych wzorców i wyłączam potrzebę aby były dalej obecne
To nie jest ‘łatanie’ sprawy. Celuję w pełne rozwiązanie, tak abyś nie miał potrzeby wracać za każdym razem gdy ‘to coś’ się przydarzy.

Jeśli skręciłeś staw skokowy lub ‘naciągnąłeś’ plecy i odczuwasz ból – to najlepszy czas aby poszukać leczenia i porady u profesjonalisty, zanim wzorce kompensacyjne zadomowią się na dobre!

Pomoże Ci to uniknąć błędnego koła naprzemiennego bólu i rekonwalescencji, z którym niestety zmaga się bardzo wiele osób.

A więc … Jak będzie z Tobą ?

Jeśli czujesz, że to już czas aby poczynić zmianę – odezwij się. Chętnie mogę Ci pomóc.

Adres

Aleja Hugona Kołłątaja 34
42-500 Będzin

Telefon

+48 691 376 101

Email

kontakt@normotonia.pl

FACEBOOK

fb.com/NORMOTONIA